EGYPTE 2015 MARSA ALAM HOTEL BRAYKA BAY REEF RESORT 5 T/M 17 FEBRUARI GEBOEKT BIJ NECKERMANN, VLUCHT MET TRANSAVIA.

Woensdag 4 Februari 2015, we hebben Ziggy net weg gebracht naar het pension en zijn nu onderweg naar het Schiphol A4 hotel van van der Valk. Hier gaan we lekker eten en brengen we de nacht door voordat we naar Egypte vliegen en de auto mag daar blijven staan tijdens onze vakantie. Maar goed dat we dit gedaan hebben want op donderdagmorgen 5 Februari ligt er sneeuw als we wakker worden en horen we op het journaal dat door het slechte weer er een file staat op de A2 van 32 kilometer(moet er niet aan denken dat we daar in staan ik zou gek worden van de stress). Na het heerlijke ontbijt buffet checken we uit en gaan we om 9.40 uur met de shuttle naar de vertrekhal op zoek naar de Transavia balie waar het nog helemaal niet druk is. Ik heb de boardingpassen al uitgeprint en stoelen besproken dus alleen de koffers hoeven nog maar af gegeven te worden. Het gaat allemaal lekker snel en we zijn ook zo door de douane heen. Nog effe wat kleine dingetjes shoppen en dan naar de gate en wachten tot we gaan boarden. We vertrekken mooi optijd. een fijne rustige vlucht in een vol vliegtuig. Rond de klok van 18.30 uur (egyptische tijd tis daar een uurtje later) landen we op Marsa Alam, we zijn het laatste vliegtuig van de dag en alles verloopt lekker vlot. Even visum kopen en we hadden geluk want de bank was nog open en daar is die toch een paar euro`s goedkoper (tja we blijven hollanders toch?) Als we de koffers hebben krijgen we te horen naar welke bus we moeten die ons naar  Brayka Bay Reef Resort gaat brengen. ook dit verloopt allemaal erg vlot en in no time zijn we op de plaats van bestemming . We horen bij binnenkomst meteen "Welcome Back" want ja inderdaad we zijn er voor de tweede keer . Ik heb ook deze keer van te voren weer mail contact gehad en aan alle wensen was voldaan. Een mooie gerenoveerde kamer op de begaande grond (al die trappen lopen is nu niet best met mijn pijnlijke knie en er zijn geen liften) vlakbij het strand. We zitten in gebouw 10 Garden inn kamer 10010, helemaal top. Op de kamer staat een mooie fruitschaal omdat we terugkerende gasten zijn (erg attend). We besluiten de koffers later uit te pakken en eerst nog een hapje te gaan eten. Omdat het zwembad en daar omheen liggende 2 restaurants gerenoveerd worden is het restaurant tijdelijk verplaatst naar Hemingway vlakbij de duikschool maar het eten was wederom voortreffelijk. We wisten trouwens van de renovatie maar dat was voor ons geen probleem , het zwembad gebruiken wij niet en als we dat wel willen lopen we een klein stukje verder waar nog 3 baden liggen waar we gebruik van mogen maken net als het restaurant trouwens. Brayka bestaat uit 3 hotels die in elkaar overlopen en waar je van alle 3 gebruik mag maken. Na het eten gaan we naar de kamer alles uitpakken en drinken nog een bakkie. Ik heb een waterkokertje bij met koffie en thee want dat staat hier niet op de kamer , dat is geen probleem want het is een kleine moeite om het zelf mee te nemen. Moe maar voldaan gaan we slapen. de volgende morgen om 6.30 zijn we wakker zoals altijd als we in Egypte zijn, de zon komt dan al op en is smiddags rond 16.00 uur onder en tegen 18.00 is het donker. Zo maken we toch optimaal gebruik van de dag net als alle andere gasten trouwens. We gaan lekker ontbijten en daarna naar het strand naar "onze eigen parasol" waar we 2 jaar geleden ook altijd lagen ha ha ha. Tijd voor de eerste snorkeltoer en wat is het weer prachtig. We besluiten die avond te gaan eten in het restaurant van Royal Brayka, daar aangekomen loop ik bijna tegen een bediende van het restaurant op....we kijken elkaar aan en ja hoor we herkennen elkaar meteen van 2 jaar terug, zo leuk dus effe een praatje gemaakt. Al het personeel is trouwens top (ook zonder fooi hoor maar wij geven graag een fooitje). Ze lopen heel de vakantie hun benen onder hun kont vandaag niets is teveel. Ook op mijn verjaardag 8 februari krijg ik wederom een heerlijke taart. We herkennen heel veel gasten van 2 jaar terug uit verschillende landen en ook Nederlanders, echt leuk het voelt als thuiskomen. De rest van de vakantie bestaat voor ons uit heerlijk relaxen met een leesboek, wandelingen maken in de baai op ons gemakkie want snel tempo gaat met mijn been niet (ondanks ik snel vooruitgang boek) heerlijk snorkelen , eten drinken, af en toe een praatje maken s`avonds drankje doen in de bar......zalig we komen beide tot rust!! Oja en natuurlijk niet te vergeten foto`s maken.  De tijd vliegt en voor we het weten is het alweer 17 februari en tijd om naar huis te gaan, aan de andere kant niet erg want het was super en we zijn beide blij om weer naar Ziggy te gaan. We worden mooi op de afgesproken tijd van 13.40 uur opgehaald en naar het vliegveld gebracht, daar het hele ritueel volgen van controles briefjes invullen koffers afgeven enz enz. Op het vertrekbord staat niets aangeven van vertaging maar het vliegtuig komt bijna een uur te laat aan. Nadat we eindelijk in de lucht zijn gaan we eerst nog via Sharm el Sheikh waar we trouwens een doorstart moeten maken omdat het vliegtuig tehoog aan kwam vliegen en teveel wind op de staart kreeg werd ons vertelt (achja hebben we dat ook eens meegemaakt....Matty had het niet eens gemerkt..tja die zet je in een stoel in die slaapt ha ha ha ) Nadat we allemaal uit het vliegtuig moeten voor schoonmaak en tanken konden we er al weer heel snel in (ze wilde wat van de verloren tijd inhalen) Op weg naar Amsterdam, een vlucht met behoorlijk wat turbelentie. Uiteindelijk kwamen we om 23.17 uur an op schiphol . Iedereen wilde als gekken uit het vliegtuig dus wij bleven even zitten en op ons gemakkie goede dikke truien aan te trekken want het was -2 graden brrrrr, dat waren we niet gewend. We hebben in de vakantie de eerste dagen 29 graden gehad en daarna rond 25 graden en een paar avonden wat frisser dat je een vestje aan moest maar ook gewoon vaak lekker in de avond buiten eten in je shirt. Het was weer helemaal top en we gaan wederom terug. Wij kwamen als laatste bij de bagage band aan en hadden als eerste onze koffers ha ha ha  dat was in Mei ook al zo toen we uit mexico kwamen. Toen met de shutlle naar van der valk voor onze auto waar matty eerst de ramen schoon moest krabben. Om 2.00 uur waren we weer in Boxtel en meteen het warme bedje in. Ziggy is inmiddels ook weer thuis en ligt nu langs me op de bank lekker te slapen.

Voor foto`s

Klik op onderstaande link,

(bij egypte 2013 staan nog meer foto`s van Brayka bay)